swanjolras:

like tbh i feel like my problem with the “dark and gritty!!” trend in modern stories is this

there’s this idea in our culture that cynicism is realistic? that only children believe in happy endings, that people are ultimately selfish and greedy and seeing with clear eyes means seeing the world as an awful place

that idealism is— easy, i guess. butterflies and sunshine and love are easy things to have in your head.

but i’ve known since i was fifteen that idealism— faith in humanity— optimism— is the most difficult thing in the entire world.

i constantly struggle to have faith in humanity, because it’s really, really easy to lose it. it’s easy to look at the news and go “what were you expecting? of course humans behave this way.” it’s easy to see the world and go “ugh, there’s no hope there.” and the years when i believed that were easy. miserable— but easy.

it is hard work to see the good in people. it is hard work to hope. it is hard work to keep faith and love and joy and appreciation for beauty in my daily life.

and when moviemakers and tv producers and writers go “omg!!! all characters are selfish and act poorly and don’t love each other, nothing ever happens that is happy or good, that’s so much more realistic, that’s so much more adult”

no, it’s not

it’s childish.

it’s the most childish thing i can imagine.

(via thatnerdygamergirl)

31,638 notes

(Source: andrewartwork, via tethrasing)

2,215 notes

charminglyantiquated:

a little love story about mermaids and tattoos

(via celestialgekigami)

122,925 notes

duperderedere:

skeletim:

precumming:

Wtf…

holy SHIT

PRAISE HELIX

duperderedere:

skeletim:

precumming:

Wtf…

holy SHIT

PRAISE HELIX

(via casskets)

27,802 notes

(Source: bufflehane, via kayelinjo)

12,609 notes

(Source: kuleszka, via officialcousland)

101,588 notes

a hug for anyone who can guess one of my top 10 characters!

(Source: scarltjohansson, via edenprimes)

13,787 notes

hellbela:

send me a ship and I can only reply with 

  • (✖╭╮✖)
  • (◡‿◡✿)
  • (ノ◕ヮ◕)ノ

(via morallyambiguousgene)

16,538 notes

gallifrey-feels:

More fun facts about ancient Celtic marriage laws: There were no laws against interclass or interracial marriage, no laws against open homosexual relationships (although they weren’t considered ‘marriages’ since the definition of a marriage was ‘couple with child’), no requirement for women to take their husband’s names or give up their property, but comedians couldn’t get married

(via suave-eddboy)

27,979 notes

thehufflepuffwholeaptthroughtime:

holmesfan:

tin-pan-ali:

area 51 is just the american wizarding school

aliens is a perfect cover story

hOLY SHIT

 (via thestarlesswanderer)

(via bluedibs)

75,897 notes